My life.

My life.

tiistai 11. kesäkuuta 2013

Ghosts.

Uskotteko kummituksiin? 

Itse ainakin uskon.
Kyl mun mielestä on mahollista et jonku sielu voi jäädä vaeltelee. Joku voi sanoa et hänestä välillä tuntuu kuin joku edesmennyt sukulainen tjsp. kolisuttelis vaikka kaapinovia, tai kuulostaa ku tavaroita tippuis tai ovet aukeis. Eilenä eräs leski kertoi, että välil tuntuu ku hänen mies ois kotona ja paukuttelis ovia. Ihan hyvin mahdollista mun mielestä. Tai vanhoissa rakennuksissa esim. Kukaan ei tiedä koko totuutta rakennuksen historiasta. Siellä on ollut aikaisempaa elämää, joka mahdollisesti jäänyt sinne edelleen. Tai jonku rakennuksen tontilla ollu ennen muinoin joidenki kotikylä, ja mahdollisesti heidän sielut vaeltelee siellä.

Mikä lasketaa kummitukseks...?

Itse koen, että olen ollu kummitusten kanssa "tekemisissä". Joo, joku voi pitää mua nyt hulluna tän päivityksen jälkeen.

Toissa yönä yritin ottaa unta, isännän pyöriessä liskodiskoa vieressä. En oo vaipunu syvään uneen missään vaiheessa ja pitipähän sitte nousta vessaan. Tulin vessasta takasin hampaat kalisten ku olevinaa paleli ja astuin eteisestä takasin pimeeseen huoneeseen (ollaa saatu pimennettyy makkarii niin hyvin et päivälki tarvii valoja jos tahtoo kunnol nähä jotain.) ja lähin kävelee ovelta kohti sänkyä. Joudun ovelta hitusen lähteä viistosti oikeelle ikkunaa kohti et pääsen pujottelee sängyn vierelle. (teeveetaso ja joku ilmalämpöpumppupuhallin suht vierekkäin et niitten välist pitää varovast mennä.) Erotin puhaltimen rajat ja otin hampaat kalisten askeleen lähemmäs. (ihmetytti ihan et miten minuu näin palelee keskel kesää, ei vessaa mennes niin paljon viluttan.) Kunnes. Näen Sen. Se oli suoraa mun edessä. Miä ihan säpsähdin paikaltani askeleen taaksepäin ja huitasin. Oon ihan varma et joku seisoi mun edessä. Erotin pään ääriviivat ja hartiat hyvinhyvin hämärästi. Mua puoltoista päätä pidempi hahmo. Menee kylmät väreet ku vaa muistelen tilannetta. En osaa sitä teille niin kuvailla kuin tahtosin. Kävelin vaan ihan normaalisti, tuijotin omien silmieni tasalle suoraan eteen, kunnes yhtäkkiä tuijotan yläviistoon selvästi jotakuta kohti ja sillä hetkellä ku huitasen, oon varma ku se ois liuennu mun ja kaapin välistä mun taakse jonnekkinpois. Miä liukenin muutaman kirosanan saattelemana takas sänkyy tärisee peiton alle. Tuli ihan "hui saatanaaaa!" ja äkkiä sänkyy. Isäntä ihmettelee et mitä tapahtuu. Kerroin sille tapahtuneen.

Tää ei oo täs asunnos ihan eka kerta ku jotain kummituksiin liittyvää tuntuu tapahtuvan. Tää on siis paritalo ja toisesta asunnosta pääsee ullakolle ja kellariin. Meil autotalli. Kumminki. Yks päivä juttelin tos naapureiden kans ja kyselin et onks ne kylmiä tiloja vai ihan semmosia mis voi "hengailla". Sanoivat vaan et ei ne oo ullakolla käyny ku vaa kurkkaamas ovelta/luukulta mitä siel on. Pistin tän mieleeni. Olin aikasemmin nimittäin pariin otteeseen iltaisin kuulostellu aivan ku joku kävelis meiän seinän takana (kuulostanu samalta ku kerrostalossa kuulostaa ku naapurit kävelee ehkä aavistuksen kantapäillä et tömisee semisti. ). Ei siinä muuten, mutta tämä kyseinen seinä on ulkoseinä ja sen toisella puolella menee hiekkainen ajotie takapihalle. Joten töminän voisi toisaalta myös kohdistaa yläpuolelle. Myös kerran päivällä olkkarissa makoillessa, kuulin vaimean tömähdyksen yläpuolelta.
Nyt ku meil on toi ilmanviilennypuhallin makkarissa ja se on päällä, kuulostaa aivan ku joku soittaisi gramofonia jossain. Kuuluu vaimeeta musiikkia välillä nopenevaan tahtiin, hieman epävireisesti ( niiku vanhan levyn olettaisi tekevän ). Mutta tän uskon olevan vaan mun omaa mielikuvitusta, ku sitä ääntä ei kuulu ilman et puhallin on päällä.. :) Ellei.. Ellei se musiikki juuri silloin käy soimaan, koska puhaltimen hurina peittää suurimman osan äänestä. Puhaltimen varjossa soittelee..

Vanhassa kodissa,  kaupungissa oli välillä kans peitto aika tiukasti korvilla yöaikaan.. Monesti kuulosti kuin joku ois kuiskannu mun nimeä. Vaimea heikko kuiskaus kuulu usein, ja kuulosti ku se ois tullu kaapin päältä... ? En tiiä.. :) Enkä voi sitä edes pistää leffojen piikkiin. En siihen muuttaessa pitäny kauhuleffoista juurikaan, joten en niitä edes katsonut. Vasta vähä myöhemmin ne rupes kiinnostaa ja nyt ne on ihan parhaita vaik niitä kattoes aina pelottaaa! :D Tästä tuli mieleeni, tänään illalla alkaa uusi sarja josta uskon pitäväni.. Oujeee! Vaikutti mainoksessa ainaki ihan sika hyvältä.. :p American Horror Story. Subilta klo 23.. :) Ja kaikeksi onneksi se on myös Katsomossa, koska itse en näe sitä tänä iltana, koska olen iltavuorossa.

Palaamisiin.. :)

Ja hei, onko teille sattunut kummituksia omalle kohdalle? Tulkaa ja kertokaa! :)

XoXo, Jane. :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saisinko kommentin? <3